International A Class

Ανοιχτή κλάση, με αλγόριθμο υπολογισμού ικανότητας, κατασκευή κυρίως από ανθρακονήματα
Βάρος 1.6 – 1.9 m
Εκτόπισμα 12 – 18 kg
Βύθισμα 300 mm
Επιφάνεια πανιών 0.9 to 1.1 m

Στα σκάφη κλάσης A’ δεν υπάρχει περιορισμός στο μήκος. Το μήκος προκύπτει από έναν αλγόριθμο  που υπολογίζει την αναλογία μεταξύ του μήκους της ισάλου, του εκτοπίσματος και της επιφάνειας των πανιών. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον αλγόριθμο, αναλογικά όσο μειώνεται η επιφάνεια των πανιών αντίστοιχα  μειώνεται και το εκτόπισμα ενώ το μήκος της ισάλου αυξάνεται. Ο αλγόριθμος αυτός επινοήθηκε το 1922 από τον Malden Heckstall-Smith, τότε εκδότη του περιοδικού Yachting Monthly, για να δοκιμάσει μια εναλλακτική λύση αντί του γραμμικού κανόνα. Ένας παρόμοιος κανονισμός ικανότητας εξακολουθεί να χρησιμοποιείται και σήμερα στη κλάση 5.5 Meter, ο οποίος χρησιμοποιεί και στοιχεία του γραμμικού κανόνα. Αν και τα σκάφη αυτής της κλάσης είναι σχετικά βαριά, παρόλα αυτά υπάρχει ένα ευέλικτο περιθώριο για τη κατασκευή ελαφρύτερων τύπων γάστρας, οι οποίες υπερέχουν σε συνθήκες με δυνατούς ανέμους. Τα A class μπορεί να είναι μεγάλα και βαριά σκάφη συγκριτικά με αυτά των υπόλοιπων κλάσεων αλλά προσφέρουν ένα εξίσου εντυπωσιακό θέαμα. Τα σύγχρονα σκάφη είναι κατασκευασμένα κυρίως από ανθρακονήματα (γάστρα, τιμόνι καρίνα κατάρτι).
Η κλάση αυτή αναρριχήθηκε ως «κλασική κλάση» το 2004.

 

International Marblehead class

Ανοιχτή κλάση, κατασκευή κυρίως από ανθρακονήματα
Μήκος  1.3 m
Βάρος  4.5 – 5.5 kg
Βύθισμα 660 mm
Επιφάνια πανιών 0.5161 m²

Η κλάση Marblehead (Μ) είναι ίσως η ποιο συναρπαστική να τη ταξιδέψεις λόγο  του μέτριου μεγέθους και μικρού βάρους σε συνδυασμό με την υψηλή δυνατότητα ελιγμών  και τη σταθερότητα. Είναι μια κλάση με ελάχιστους περιορισμούς στον κανονισμό που αφήνει στους κατασκευαστές ένα μεγάλο περιθώριο για την έρευνα και ανάπτυξη του σχεδιασμού . Ένα μοντέρνο Marblehead  είναι συνήθως κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα (γάστρα, τιμόνι καρίνα κατάρτι και εξαρτήματα).

Η κλάση αυτή ήταν η πρώτη που στις αρχές της δεκαετίας του ’90 υιοθέτησε την ιδέα κατασκευής σκαφών με χρήση υλικών υψηλής τεχνολογίας (carbon, kevlar composites) η ανάπτυξη των οποίων εκείνη την εποχή ήταν αρκετά περιορισμένη. Αυτό επέτρεψε σε όλα σχεδόν τα παλιά σκάφη που κατασκευάστηκαν να μπορούν ακόμα και σήμερα να ανταγωνίζονται επάξια τα ποιο σύγχρονα.

Δικαιολογημένα η συγκεκριμένη κλάση συχνά αποκαλείτε η φόρμουλα 1 της ραδιοϊστιοπλοΐας.

 

International One Meter class

Περιορισμένη κλάση, ιστιοφορία OneDesign
Πολυεστερική γάστρα, καρίνα τιμόνι από ανθρακονήματα, κατάρτι από κράμα αλουμινίου.
Μήκος  1 m
Βάρος 4 kg
Βύθισμα 420 mm
Επιφάνια πανιών  0.6 m²

Η κλάση International One Meter ή αλλιώς ΙΟΜ είναι η πιο δημοφιλής αγωνιστική κλάση στο κόσμο με αγωνιστική δραστηριότητα σε περισσότερες από 30χωρες. Η κλάση δημιουργήθηκε το 1988 από τον Jan Dejmo με την υποστήριξη του Graham Bantock και της τεχνικής επιτροπής της IMYRU (προκάτοχο της IRSA) η οποία συνεχίζει να αναπτύσσεται σταθερά από το ξεκίνημα της.
Αν και επιτρέπονται αναθρακονήματα για την κατασκευή της καρίνας και του τιμονιού, η κατασκευή της γάστρας πρέπει να γίνεται είτε από ξύλο είτε από πολυεστέρα. Το κατάρτι και οι μάτσες πρέπει να είναι από κράμα αλουμινίου ή ξύλο και τα πανιά να έχουν το προκαθορισμένο μέγεθος “One Design”. Ο αριθμός των ιστιοφοριών περιορίζεται σε τρεις (A,B,C). Αυτές οι ιδιαιτερότητες και οι πολυάριθμες επιλογές σε δωρεάν κατασκευαστικά σχέδια για ανταγωνιστικά σκάφη κάνει τους ερασιτέχνες κατασκευαστές να προτιμούν ιδιαιτέρα την κλάση αυτή. Οι κατασκευαστές που μπορούν να προμηθεύσουν εξαρτήματα για την ολοκλήρωση ενός σκάφους ή ακόμα και ολοκληρωμένα σκάφη είναι άφθονοι.

Η κλάση ΙΟΜ έχει την δικό τον ανεξάρτητο φορέα διαχείρισης. Περισσότερες πληροφορίες  την ιστοσελίδα www.iomclass.org

 

 International Ten Rater class

Ανοιχτή κλάση, Σταθερή αναλογία ισάλου και επιφάνειας πανιών
Γάστρα, καρίνα, τιμόνι και κατάρτι από ανθρακονήματα.
Μήκος 1.3 – 1.8 m
Βαρος 5 -7 kg
Βύθισμα 700 mm
Επιφάνεια πανιών  0.9 – 1.1 m²

Τα σκάφη κλάσης Ten Rater (10R) δεν περιορίζονται σε μήκος από τους κανόνες κλάσης και συνήθως έχουν προεξοχές που εκτείνονται πέρα από την ίσαλο γραμμή. Τα σκάφη είναι γενικά ελαφρά, στενά, σταθερά, αξιόπλοα και γρήγορα. Ο κανονισμός της κλάσης αυτής βασίζεται στον κανόνα 1887 (μήκους γάστρας/επιφάνειας πανιών) που επιτρέπει στα σκάφη να έχουν μικρή ίσαλο αλλά μεγάλες ιστιοφορίες. Πρόκειται για ένα «ανοιχτό» κανονισμό κλάσης με μεγάλη ελευθερία στην ανάπτυξη του σχεδιασμού, ιδιαίτερα για τις γάστρες  και το design των πανιών. Στη κλάση 10R μπορείτε να βρείτε μια μεγάλη ποικιλία ανάμεσα σε διαφορετικά σχέδια  σκαφών. Τα μοντέρνα 10R είναι συνήθως κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα (γάστρα, τιμόνι, καρίνα, κατάρτι και εξαρτήματα).